E X P O
_
 
[ENG.]
A context where the shapes become a way to explore the space, releasing from their real image, to make it more emotional. 
Minimal geometry, shadows and colors are the essence of the project and they merge in a single photo trying to decontextualize the buildings from the space around. In this way the photos represent a "no place" escaped from the usual context. 
 
Moreover the sky is the most important element, the only one who bring together all my photos. Unlike the buildings, the sky has a continuous mutation and it is the ingredient who determines the best moment for the shot: the colors of the architectures, the shadows, the lights and the visual contrast have an essential role in my project. 
 
Milan / Italy
 
 
 
[ITA.]
Un contesto in cui le forme diventano un pretesto di esplorazione degli spazi, svincolandosi dalla sua immagine reale, per renderla emotivamente più rilevante.
La geometria, il minimalismo e la grafica sono i punti essenziali di questo mio lavoro: uniti in un'unica fotografia con l'intenzione di decontestualizzare gli edifici dal luogo circostante. In questo modo le  fotografie descrivono un "non-luogo", dematerializzato dalla sua stessa fisicità.
 
Da non sottovalutare poi è  il cielo, la parte più importante e unico elemento che unisce tutti gli scatti. A differenza degli edifici il cielo è in continuo mutamento ed è quindi “lui” a stabilire il momento perfetto per lo scatto: i colori delle architetture, le ombre, le luci ed il contrasto visivo sono tutte parti fondamentali del mio progetto. 
 
Milano / Italia
[ENG.]
“Many photos of my project are taken in US, Netherland, England and France.
Thanks to Milan EXPO in one day I travelled around the world discovering different architectures, realities and styles.
Here-hence the idea for the project E X P O aiming to see from a new point of view the Expo’s pavilions visited by millions people
from all over the world, where the sky is the central idea in a single project.”​
 
 
[ITA.]
"Molti scatti dei miei progetti sono stati fatti negli Stati Uniti, in Olanda, Inghilterra e Francia. 
Grazie all’EXPO di Milano ho potuto in un unico giorno visitare tutto il mondo scoprendo architetture, realtà e stili differenti. 
Da qui è nata l’idea del nuovo progetto E X P O, volendo vedere con occhi diversi e da un’altra prospettiva i padiglioni visitati da milioni di persone
provenienti da nazioni diverse in cui il cielo diventa il filo conduttore che unisce le diverse forme in un’unica raccolta di foto."
follow me on I N S T A G R A M for exclusive updates
_

All rights reserved ©PaoloPettigiani. Please don't use images without permission.
 
 
Limited edition prints available. Please contact at p.pettigiani@gmail.com
E X P O
Published:

Project Made For

E X P O

E X P O [ENG.] A context which the shapes become a pretext for exploration of space, freeing itself from its real picture, to make it more emot Read More

Published: