Federica Selleri's profileDaniele De Rosa's profile

Azimut

al-, the + samt, way (from Latin smita, path;
see mei-1 in Indo-European roots).] – Term
originally introduced by arabian geographers
to suggest the horizontal angle of the observer's
bearing in surveying, measured clockwise from
a referent direction, as from the north, or from
a referent celestial body, usually Polaris.



Il progetto Azimut nasce dalla volontà di creare un prodotto editoriale che potesse essere, allo stesso tempo, una narrazione e una guida e da cui il fruitore possa trarre divertimento e crescita.
Una guida per chiunque voglia avvicinarsi al mondo della progettazione grafica, un romanzo che narra la vita di un ragazzo normale, alle prese con la vita di tutti i giorni e i problemi che deve affrontare.
È un progetto a disposizione di tutti, di cui ogni studente e ogni interessato può usufruire, anche attraverso un libro interattivo. Riteniamo importante mettere le nostre esperienze e le nostre conoscenze a disposizione di chiunque sia interessato ad approfondire alcuni temi caratterizzanti del mestiere del progettista grafico.
Una particolarità del romanzo è la mancanza di riferimenti temporali e spaziali: attraverso questo anonimato fisico ogni lettore può collegare più facilmente il mondo raccontato nel libro alla realtà in cui vive, vivere quindi più a fondo e più realisticamente l’avventura raccontata.
 

Progetto di Daniele de Rosa, Sonia Poto, Federica Selleri
realizzato durante il Modulo Editoria
ISIA Urbino
Giugno 2013

Per approfondire e visualizzare tutto il progetto:

http://cargocollective.com/azimut
 
 
 
The Azimut project comes from the will of creating a publishing project with two different but analogous sides: a novel with protagonist’s adventures and a guide about a specific topic for readers. 
It is a book with two layers of reading depending on what the reader needs and who it is. 
The novel is based on the story of a student in a graphic design university, telling some typical situations and problems that a student in graphic design or visual communication has to face during the studying period. Moreover, the novel has a particular narrative structure that is completely lacking of any temporal or spatial reference point. In that way the reader can identify with the protagonist (who doesn’t even have a name, for the same reason of timing and spacing). 
It is a starting point for everyone who wants to know something more about the world of graphic design and a useful research material for students and professionals. 
 
 
Project by Daniele de Rosa, Sonia Poto, Federica Selleri
Developed during the Editorial publishing course
ISIA Urbino
June 2013
 
If you want to know more about Azimut:
 
 
 
 
Azimut
Published:

Azimut

Progetto di guida per il mondo della progettazione grafica, attraverso un romanzo collettivo e un'applicazione.

Published: